duminică, 7 octombrie 2012

The Land Down Under - Fremantle

   Fremantle este numele vechiului oras Perth, de fapt a primei colonii vest-europene de aici. Pentru noi, reprezenta orasul vechi, si eram destul de dornici sa il vedem, asa ca azi am fost sa facem o vizita in partea veche a orasului Perth.
   Situat in partea de sud a orasului, Fremantle este oarecum similar cu centrul vechi al Bucurestiului. Foarte multe baruri, crasme si taverne, lume multa, case in stil vechi (englez-colonial) si o atmosfera de weekend. Ne-am plimbat cat ne-au tinut picioarele pe Esplanada, piata din Fremantle trebuie neaparat vizitata, un fel de Halele Obor dar mult mai spalata si cu o combinatie de mirosuri si arome de la tot felul de tarabe care fac fast-food-uri pe loc, de la celebrul hot-dog la sushi, mancare chinezeasca, indiana sau tailandeza. Noi am incercat cateva gogosi - foarte bune de altfel - si ne-am plimbat un pic prin piata - are pe langa mancare si haine si tot felul de suveniruri si alte astfel de zorzoane.


   Pe strazi tot felul de performeri, azi am dat peste unul care canta la cimpoi dupa o melodie a formatiei AC/DC - pe care o pusese la boxe. Desi avea un cimpoi interesant care scotea flacari, ne-a atras mai mult atentia costumatia si aspectul general al lui care era... usor iesit din comun.
   Am descoperit apoi fabrica de bere a companiei Little Creatures - unde am intrat si am baut o bere buna, direct din butoi cum se zice. Foarte frumoasa atmosfera si servirea, foarte multa lume ca na, era duminica si pe aici lumea nu se fereste de o bere pentru ca ai voie sa conduci dupa ce ai baut... relaxata viata.
   Dupa bere ne-am plimbat prin port pe pontoane, pe langa plaja... frumos si relaxant. Are si Fremantle o istorie interesanta, dar destul de scurta. Din ce am citit, primii colonisti au fondat orasul Fremantle in 1829 - care a devenit rapid o colonie-inchisoare pentru cei mai rai din Anglia care erau adusi aici cu vaporul si pusi sa munceasca la ridicarea coloniei.
   All in all, un weekend frumos, placut. Mai avem de descoperit multe in Perth, dar pe zi ce trece orasul ne place din ce in ce mai mult. Nu o fi al mai grozav din Australia (era cineva pe forum care zicea ca e un fel de Ploiesti al Australiei), dar este mult, mult, mult (am zis mult?) peste orice oras din Romania la aproape orice capitol pe care doriti sa-l mentionati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu