sâmbătă, 8 septembrie 2012

Pregatirile

   Revin cu o postare dedicata pregatirilor de plecare... cu alte cuvinte bagajelor si a celor necesare pentru traiul de acolo.
   Evident, ca orice emigrant care pleaca intr-o tara straina, se pun cateva probleme stringente. Prima ar fi unde ma duc dupa ce aterizez acolo... adica unde dorm cateva nopti pana cand gasesc o chirie. Plecand alaturi de sotie si de inca un cuplu de prieteni, evident ca nu se poate pune problema sa dormim prin aeroport, trebuie rezervata o camera la un hotel sau hostel. Pentru asta, am incercat cu ajutorul unor cunostinte din Perth sa facem o rezervare la Shannon House, un hostel care avea cateva recomandari bune si care era cam cea mai ieftina varianta pentru noi. Din pacate, raspunsul primit a fost ca rezervarile se fac cu maxim o saptamana inainte. Nestiind cam ce sa mai facem mai departe, luasem o pauza, zicand ca o sa cautam de la 1 septembrie, adica cu vreo doua saptamani inainte. Fac aici o paranteza pentru a descrie ceva cu adevarat special care din pacate cam lipseste din Romania. Am mai zis de mai multe ori ca foarte multe informatii si sfaturi am gasit pe forumul emigrare.info . Tot acolo am cunoscut o serie de oameni alaturi de care am baut cateva beri si am pierdut niste ore bune de vorbit pe messenger care mi-au facut viata mai usoara in acest procedeu al emigrarii. Ei bine, printre ei am cunoscut si cativa pe care pot spune ca sunt mandru sa ii consider prieteni, oameni care se dau peste cap sa ne astepte la aeroport odata ajunsi acolo (desi ajungem pe la 1 si jumatate noaptea) si care ne-au facut rost si de o casa pentru a nu fi nevoiti sa stam pe la hotel. Ba mai mult, casa respectiva este chiar alaturata casei lor, vom fi deci vecini. Evident ca s-au oferit oamenii sa ne ajute si cu orice avem nevoie pe acolo, sa ne arate pe unde sunt magazinele mai ieftine sa nu aruncam aiurea cu banii din moment ce e clar ca o sa fim cam stramtorati cel putin pana ne gasim servici. Datorita lor vom salva niste sute bune de dolari si bataie de cap, lucru pentru care le vom fi etern recunoscatori. Trebuie sa subliniez inca odata ca sunt profund impresionat de comunitatea de romani din Perth, oameni extrem de saritori asa cum rar gasesti printre romanii plecati in Italia, Spania si alte state europene.
   Revin acum la restul pregatirilor. Pentru a nu pleca cu toti banii gramada in buzunar, solutia cea mai buna este sa ii transferi in Australia, intr-un cont de acolo. Pentru asta, trebuie vorbit la o banca de acolo cat esti inca in Romania. Banca Commonwealth ofera conturi speciale pentru imigrantii care nu au ajuns inca in Australia... exista un formular pe site la ei, completezi acolo si te suna ei a doua zi. Pe mine m-a sunat o tipa foarte draguta, care mi-a oferit toate informatiile de care aveam nevoie si mi-a aprobat contul si mi-a spus care sunt comisioanele de transfer la bani. De asemenea, tot ea mi-a facut si un card pe care mi l-a trimis la sediul lor din Perth si care ma va astepta acolo decat sa il ridic, lucru pe care il voi face cat de repede pot odata ajuns acolo.
   Asadar, am reusit sa rezolvam cazarea, transportul de la aeroport la casa (multumim pentru ambele prietenilor nostrii din Perth) si contul in banca. Restul vor trebui facute acolo, odata ce vom ajunge.
  Zilele astea facem bagajele... ca un mic sfat, un troler plin doar de haine atinge cu greu 30 de kg cat este limita de kilograme, deoarece hainele sunt voluminoase. Asadar ori va ganditi sa plecati cu doua trolere ori mai bagati si chestii mai grele prin bagaje gen cosmetice sau electronice (fier de calcat, placa de par, chestii de genul asta).
   Inchid aici postul multumind inca odata prietenilor nostrii romani din Australia pentru tot ajutorul dat si rugandu-va si pe voi, dragi cititori, sa dati un semn daca aveti de gand sa ajungeti prin Perth, poate vom reusi si noi sa va ajutam macar cu un sfat daca nu cu ceva mai real.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu