luni, 31 decembrie 2012

The Land Down Under - Happy new year!!!

   Si a mai trecut un an. S-a sfarsit 2012. Din fericire, nu s-a terminat lumea, ci doar calendarul maias. A fost un an plin pentru noi, un an de cotitura, in care viata noastra a luat o cu totul alta turnura. Anul trecut pe vremea asta inca strangeam acte pentru demararea procedurii de emigrare, nici nu imi echivalasem meseria inca - primul pas in acest proces si iata-ma acum, un an mai tarziu, bucurandu-ne de tot ceea ce are Australia de oferit. A fost un an greu, cu multe privatiuni - e un sentiment foarte nasol atunci cand esti inca in RO si stii ca ai nevoie de una alta dar nu vrei sa iti mai cumperi pentru ca oricum pleci si nu le mai poti lua cu tine. Am cheltuit si o palarie de bani pentru viza si venitul incoace, adica toate economiile noastre si inca ceva pe deasupra. Dar cu toate astea, 2012 a fost un an de care ne vom aduce aminte cu placere, ultimul an de Romania si primul an de Australia.

    Nu cred ca am fost mai inspirat vreodata in viata decat atunci cand am luat decizia asta sa parasim plaiurile mioritice si sa venim in Australia. Am redescoperit aici viata adevarat, satisfactia de a trai nu minunat, nu extraordinar, ci doar bine. Cu adevarat, bine. Relaxat, linistit, calm.
    Am descoperit aici si frumusetile unei tari cu adevarat speciale. Si Romania este o tara frumoasa, dar nici Australia nu este mai prejos. Prin Romania m-am plimbat mult, pot spune ca am vazut o buna bucata din ea, Australia este insa gigantica in comparatie si ca sa poti zice ca ai vazut cu adevarat Australia iti trebuie ani si ani de plimbari.
    Am descoperit aici un alt gen de oameni. Pe australieni, cu atitudinea lor relaxata de "no worries" - adica fara griji, pe emigrantii straini, cam 50% din populatie, oameni veniti din toate colturile lumii, chinezi, indieni, taiwanezi, arabi de toate felurile si tipurile, africani, europeni - toti fac ca aceasta tara sa aiba o savoare unica, pe care greu o mai poti intalni in alta parte.
    Dar mai presus de toate, am descoperit aici romani adevarati. Oameni asa cum in Romania din pacate nu prea mai sunt. Oameni buni, calzi, oameni care ne-au primit in casa lor desi nu ne mai vazusera niciodata la fata, oameni care ne-au plimbat peste tot cu masinile lor, oameni care ne-au asteptat la aeroport desi nu mai vorbisem decat pe messenger pana atunci, oameni care ne-au ajutat cu orice am avut nevoie, de la un simplu sfat pana la masini cu care sa ne ducem cumparaturile acasa sau chiar sume de bani atunci cand a fost cazul fara sa ne faca sa ne simtim inferiori. Am intalnit chiar si milionari romani care ne-au invitat in casa lor la o masa doar pentru ca suntem nou veniti in Australia. Am intalnit o comunitate de romani aici in Perth asa cum nici prin vis nu am visat, asa cum ar trebui de altfel sa fie.
    Cred ca asta ar trebui sa fie titlul anului pentru noi. Revenirea la normalitate. O normalitate care te izbeste fix in fata si care din pacate lipseste in Romania. O normalitate a vietii de zi cu zi, o bunatate intre oameni, un simplu zambet la un ghiseu sau o tejghea - nici nu iti poti da seama cat de mult iti usureaza viata aceste lucruri de zi cu zi.
     2013 va fi anul in care cu adevarat vom incepe sa depasim momentele oarecum dificile pe care le-am creat chiar noi odata cu venirea aici. Lunile acestea, din septembrie de cand am ajuns aici pana acum au cam fost luni in care fiecare dolar se cheltuia pe tot felul de lucruri de care aveam nevoie aici si pe care fie nu le avusesem niciodata fie le lasasem in Romania. Am avut o casa de mobilat, am avut masini de cumparat - plus o adaptare de la viata de garsoniera de bloc din Bucuresti la casa cu trei dormitoare in Perth. Oale, ulcele, linguri, furculite si asa mai departe, haine, cosmetice, de toate am avut nevoie, cele 30 de kg cu care am venit din Romania s-au dovedit a fi mult prea putine. In 2013 insa incepem cu adevarat sa avem cam ce ne trebuie si sa ne concentram pe acumulat si pe traitul vietii. Descoperim plajele, apa Oceanului Indian, toate lucrurile de petrecut timpul liber pe care Perth-ul le are de oferit si pe zi ce trece parca ne place din ce in ce mai mult.
    Pentru voi dragi cititori, va uram un an mai bun, mai linistit si mai usor decat a fost 2012. Va dorim sa aveti parte numai de bucurii si sa va ajute Cel de Sus sa va indepliniti toate dorintele. Si de ce nu, in incheiere, va dorim sa castigati si un sac de bani. Iar pentru aceia dintre voi care au ajuns aici cu gandul la emigrarea in Australia, nu putem sa va uram decat mult succes la IELTS, echivalare si DIAC si sa va dea Domnul o asteptare usoara dupa viza si multa, multa rabdare, ca e mare nevoie de ea in tot procesul asta al emigrarii.
   Happy new year!

Un comentariu: