miercuri, 6 martie 2013

The Land Down Under - Rottnest Island

   Weekendul trecut a fost un long weekend - adica am avut si lunea libera, deoarece s-a sarbatorit Labor Day, un fel de 1 Mai la noi, doar ca aici se sarbatoreste in prima luni din luna martie. Este foarte bine cu sarbatorile astea ca chiar daca nu pica in luni sau vineri, guvernul schimba data zilei libere astfel incat mereu sa ai cate un weekend mai lung tocmai pentru a iti fi si tie mai folositor, ca asa cu o zi libera miercuri de exemplu e mai greu sa faci ceva.

    Si fiind weekend lung, ne-am hotarat sa mergem si noi sa mai vizitam atractiile orasului. Pentru sambata, ne-am hotarat sa mergem pe Rottnest Island, o insula aflata in largul Oceanului Indian aflata la cam 18 km distanta de tarm. Descoperita initial de exploratori olandezi prin 1658, insula a fost denumita de catre capitanul Willem de Vlamingh in 1696 ca "Rotte nest", insemnand Cuib de Sobolani (Rat's nest in engleza) deoarece el a crezut din greseala ca quokka erau de fapt niste sobolani mai mari. Quokka este de fapt ruda cu cangurul si se gaseste pe mai multe insule de pe langa Western Australia si intr-adevar arata ca un sobolan mai mare. Am vazut si noi cativa, erau destul de prietenosi, asa ca le-am facut si o poza.
    Ca sa ajungi pe Rottnest exista ferryboat-uri. Sunt mai multe, pleaca si din Freemantle si de pe Barrack St. si de la Hillary's. Cum noi stam aproape de Hillary's, l-am luat pe acesta, de la Rottnest Fast Ferries, pleca la 7:15 si ultima cursa de intoarcere era la 16:30. Un bilet dus intors costa 83$, 73$ cu reducere de studenti (ca na, sotia e studenta acu). Drumul dureaza cam 45 de minute, apa a fost calma ca un lac asa ca nu am avut probleme de genul raului de mare sau alte astfel de minuni si am ajuns pe la 8 si un pic pe Rottnest. Acolo ne-am dus sa inchiriem biciclete, pentru ca pe insula nu sunt masini (in afara de cateva autobuze si de masinile de servicii publice gen politie, pompieri si cateva masini de aprovizionare). La centrul de inchiriere biciclete, o bicicleta costa 28$/zi, iar daca o iei cu tot cu set de snorkeling costa 40$. Setul de snorkeling contine masca, tub si labe.
    Am plecat apoi la plimbare pe traseele de pe insula, incercand sa facem cat de cat un ocol al insulei, oprind din loc in loc sa mai facem poze pe unde ni s-a parut mai interesant. Dupa vreo 4 km am oprit la o mica plaja si am facut o baie si am tras si o sesiune de snorkeling, prima pentru mine. Mi-a placut, desi m-am chinuit un pic cu labele ca nu eram obisnuit cu ele in picioare, dar pana la urma m-am prins de cum merge treaba si am putut vedea cativa pesti interesanti pe fundul oceanului. Pe Rottnest, reciful local este foarte aproape de mal si poti vedea o gramada de pesti care se invart pe acolo si isi baga nasul in algele alea de prin recif.




    Dupa ce ne-am balacit bine am mancat ceva (ne facusem niste sandvisuri de acasa) si apoi am mers mai departe. Deoarece am stat cam multicel la plaja si mai voiam sa tragem o sesiune de snorkeling si pe partea cealalta a insulei, nu am mai ocolit toata insula ci am luat-o direct prin mijloc pentru a ajunge pe coasta cealalta. In mijlocul insulei am descoperit niste lacuri cu apa sarata, unele evaporate pe jumatate, foarte spectaculoase. Odata ce apa se evapora, in locul ei ramanea numai sare pe jos.


    Odata ajunsi pe coasta cealalta a insulei am descoperit ca zona era frecventata mai mult de cei care au barci, asa ca zonele cu plaja erau usor mai limitate. Am reusit totusi sa gasim rapid o plaja unde puteai sa faci o baie fara sa dai peste vaporasele alora, dar pentru ca reciful era un pic mai departe de mal aici eu nu m-am mai bagat la snorkeling deoarece nu-s chiar un inotator asa de bun, au facut doar Adi cu Mihaela. Erau si un pic de valuri aici, Mihaela chiar s-a zgariat la un picior cand un val a impins-o intr-o muchie a unui recif.
    Dupa ce am mai facut o baie buna si o sesiune de plaja ne-am intors in oras unde am descoperit micul "mall" al insulei, adica o zona cu ceva magazine de unde am mancat noi baietii cate un sandvis de la Subway iar fetele s-ai luat ceva placinte de la Rottnest Bakery. Imediat s-a facut 4 si jumatate asa ca ne-am intors catre Perth, hotarati sa mai venim si alta data si sa facem turul complet al insulei, stand de data asta mai putin la plaja si mai mult pe bicicleta. Peisajele sunt foarte spectaculoase iar apa este de o limpezime uluitoare. Am ramas impresionati de insula, intr-adevar este un mic colt de rai langa oras.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu