miercuri, 20 februarie 2013

Probleme

    Dupa cum ati observat, dragi cititori, de cateva zile blogul a fost inchis. De fapt, trecut pe sistem cu invitatie, nu inchis de tot. Motivele au fost doua, unul personal si unul oarecum tehnic. Dati-mi voie sa va detaliez:
    Motivul personal: Inca de cand am scris primele posturi pe acest blog am primit tot felul de comenturi sau intrebari direct pe mail de la diferiti cititori care isi exprimau dorinta sa emigreze si ei catre Australia si intrebau diferite lucruri. La multe din aceste intrebari am raspuns atat prin mesaj direct catre persoana respectiva cat si prin diferite posturi pe blog, incercand sa detaliez anumite aspecte atat asupra procesului de emigrare in sine cat si asupra diferentelor dintre viata de aici si cea din Romania, cel putin asa cum le-am perceput eu. Si astfel am cunoscut o serie de oameni cu care mi-a facut placere sa port o discutie, fie ea si virtuala.  Am incercat sa raspund la toate mesajele primite, chiar si la cele de pe Facebook sau LinkedIn si in continuare raspund si incerc sa ajut omul acolo unde pot. Daca aveti o nelamurire sau doriti sa ma contactati pentru vreo problema in care vi se pare ca v-as putea fi de ajutor, chiar va rog sa lasati un comment sau sa trimiteti un mesaj, cu siguranta veti primi un raspuns.
    Din pacate insa, au existat si mai multe cazuri in care persoanele care ma contactau nici macar nu se oboseau sa caute informatii despre emigrare ci imi cereau direct mie sa ii ajut sau chiar sa le ofer totul pe tava, desi de cele mai multe ori habar nu aveam nici eu cum se procedeaza la echivalarea meseriei lor de exemplu. Am primit chiar si intrebari de genul daca tu faci proiectare acolo, da-ne si noua de lucru in RO, desenam noi ce ai nevoie si iti trimitem inapoi. Desi am incercat sa raspund tuturor cat de politicos am putut, evident faptul ca nu am stiut sa le ofer anumite informatii sau nu am putut sa ii ajut in problema lor a adus inapoi comenturi de genul "ai ajuns acolo, te-ai scos, te doare la basca de noi acu, faci pe jmecherul". Aceste lucruri mi-au lasat un gust amar si m-au facut sa ma gandesc de mai multe ori sa refuz sa raspund celor care mai incearca sa imi scrie sau chiar sa inchid blogul de tot ca sa evit astfel tangentele cu genul acesta de persoane.
    Odata cu restrictionarea accesului la blog facuta de mine acum cateva zile am fost surprins insa sa primesc o serie de mesaje atat pe Facebook cat si pe emigrare.info si chiar si pe LinkedIn in care oamenii ma intrebau ce s-a intamplat si ma rugau sa le permit accesul cu o invitatie deoarece blogul contine mai multe informatii foarte utile. De asemenea, povestea vietii noastre de pe aici, desi in principiu plictisitoare se pare ca a prins la public, multi urmarind si acum blogul desi e clar ca a devenit mai mult un blog personal decat neaparat unul cu informatii despre emigrare. Pentru aceste persoane, dar si pentru altii care poate vor ajunge sa citeasca acest blog si vor gasi informatiile din el folositoare, am sa tin blogul deschis, dar cu cateva restrictii fata de cum era pana acum, pe care o sa le detaliez imediat.
    As vrea insa inainte de toate sa fac cateva precizari:
    1. Nu sunt agent de emigrare, nu cunosc metode de a ajunge aici mai repede decat ce am povestit in acest blog si nu va pot da sfaturi "oficiale" sau "garantate 100%" despre situatia voastra si despre ce pasi ar trebui sa urmati in procesul de emigrare. Nu va pot spune decat sa va faceti cont pe emigrare.info si sa intrebati acolo dupa ce in prealabil studiati site-ul www.immi.gov.au - site-ul departamentului de emigrare si cetatenie al Australiei si site-ul institutiei care va poate face echivalarea - cautati-l cu atentie ca trebuie sa existe. Pentru mine, inginer constructor, a fost www.engineersaustralia.org.au. Cautati cu incredere pe Google sau daca chiar nu gasiti intrebati pe emigrare.info, poate stie cineva. Iar daca chiar aveti o situatie mai speciala, cautati un agent de emigrare acreditat MARA care sa va ajute in procesul de emigrare, sunt cativa si prin Romania si ii puteti gasi usor pe Google.
    2. Nu pot face sponsorizari de viza si chiar de as putea oricum nu m-as baga sa sponsorizez viza unui complet necunoscut care imi da un mesaj pe blog. Din cate stiu sponsorizarea unei vize presupune niste conditii destul de draconice si costa o caruta de bani, asa ca daca o fi vreodata sa fac asa ceva cu siguranta nu o voi face pentru cineva care imi da mesaj pe blog ci mai degraba pentru vreo ruda sau prieten.
    3. As vrea sa intelegeti insa ca acest blog este unul personal, nu este facut sa fie un ghid pentru a emigra in Australia. In el prezint parerile mele proprii si personale precum si experienta mea atat in acest procedeu al emigrarii cat si in integrarea in Australia si in viata de zi cu zi de aici. Stiu ca multi dintre voi aveti poate alte pareri, foarte bine chiar, bravo voua, sunt convins ca nu parerea mea este singura corecta sau avizata. Aici insa imi exprim viata mea prin ochii mei, asa ca faptul ca de la voi poate se vede altfel nu este important in economia acestui blog. Inca odata insist, NU ESTE un site informativ cu informatii despre emigrare, ESTE blogul meu personal si contine parerea mea PROPRIE si PERSONALA asupra lucrurilor expuse. De asemenea, limbajul folosit de catre mine este din nou unul propriu. Daca dumneavoastra vi se pare ca limbajul folosit de mine este prea dur, necizelat sau pur si simplu injurios si nu il mai suportati, nu este nevoie sa cititi acest blog, informatiile din el le puteti gasi oricand pe site-urile mentionate mai sus si fara sa va stricati ochii citind blogul meu. Asa ca am sa va rog sa nu va obositi sa imi trimiteti tot felul de comenturi injurioase sau mai stiu eu ce astfel de mesaje - puteti foarte usor sa fiti decenti si sa nu mai cititi sau urmariti blogul. Nu este nevoie sa ne balacarim unii pe altii, putem foarte frumos sa ne ignoram si sa traim mult mai linistiti. Credeti ca daca imi trimiteti mie un mesaj in care ma injurati pentru ca am zis una sau alta o sa ma faca sa imi vad eroarea si sa ma corectez umil multumindu-va pentru ca mi-ati atras atentia? Va inselati. Repet pentru a nu stiu cata oara, este blogul meu PERSONAL unde spun ce cred eu. Daca mie mi se pare ca una care mananca trei meniuri Big Mac la o masa este mare si lata de chiar nu incape pe usa, asa am sa scriu. Daca mi se pare gretos si de prost gust ca la 14-15 ani sa ai 100kg si sa te duci dupa masa de la scoala sa mananci o galeata de pui KFC, atunci asa am sa zic. Si cand vii si te plangi apoi ca esti prea grasa si ca trebuie sa mai slabesti dupa ce ai fost cu toti colegii de la munca la masa si in timp ce noi mancam cate un burger tu haleai trei, atunci am sa spun ca esti cat o vaca chiar daca pe dumneavoastra, cititorii mei, va deranjeaza. Daca nu va place limbajul sau atitudinea mea asupra lucrurilor si a vietii de zi cu zi, va rog foarte mult sa nu cititi acest blog si sa va vedeti de treaba, asa cum o sa imi vad si eu de a mea.
    Sa trec acum si la motivul tehnic, probabil din cauza unui binevoitor sau a mai multi, cine stie, am primit in 5 minute aproape 150 de comenturi la ultimul post, cel cu femeile australiene, toate fiind de fapt de tip spam, cu tot felul de linkuri despre cum sa iti maresti penisul sau unde sa gasesti sex pe gratis. Din acest motiv initial am sters comenturile, cum insa in 5 minute au aparut altele am fost nevoit sa inchid blogul si sa sterg postul respectiv. Odata cu inchiderea blogului vad ca nu au mai aparut alte comenturi, am schimbat si parole si sper ca astfel de probleme sa nu mai apara.
    Pentru a controla atat acest fenomen de spam cat si pe cel al mesajelor de prost gust, am ales sa moderez de acum incolo comenturile puse pe blog. Astfel, dupa ce dvs. veti comenta la unul din articole, eu voi primi comentul dumneavoastra pe mail si daca este decent si oarecum la subiect il voi posta, daca nu il voi sterge. Sper totusi ca astfel de mesaje "rele" sa fie destul de rare, cat timp limbajul se pastreaza intr-un regim normal nu cred ca vom avea probleme. Daca se va acutiza atunci comenturile vor fi inchise complet.
     Am efectuat si mici modificari de aspect, ma cam saturasem de poza veche care tot aparea ca titlu. Am pus una noua facuta de Stefan prin noiembrie, sper sa va inspire si sa va atraga catre Australia daca va hotarati la acest pas la fel de mult ca a facut-o si cea de dinainte. Am mai micsorat si posturile vechi, punand link-ul cu "Aflati mai multe" pentru a crea o imagine un pic mai compacta a blogului, voi lasa insa mereu cel mai nou post in intregime si il voi trunchia abia dupa ce voi posta un altul nou. Va urez mult succes daca v-ati apucat de procesul de emigrare si va salut cu respect pe toti ceilalti care doar doriti sa aflati ce am mai facut noi pe aici si va multumesc tuturor ca cititi acest blog, cerandu-mi in acelasi timp scuze pentru perioada de down-time a blogului. Sa ne auzim cu bine!

6 comentarii:

  1. Pacat sa aud ca ai patit asa ceva! Si pacat ca unii nu au inteles de ce ti blogul, desi cred ca este foarte bine scris! Sper sa continui sa scrii, chiar daca vei posta mult mai putin si ar fi de inteles de ce. Te salut si te urmaresc in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Adrian, eu urmaream blogul tau pentru ca-mi placea. Am emigrat si noi acum 10 ani, ne-am intors, in fine (povestea noastra e o carte despre 2 loseri care pleaca in SUA cu loteria vizelor si se intorc:))
    As vrea sa-mi acorzi si mie acces la blog, cred ca e-mailul meu apare in profilul de utilizator google. N-o sa te bat la cap cu nimic caci n-o sa ma apuc de emigrat inca o data (nici n-avem vreo sansa in SUA, avem peste 40 de ani si sintem filologi:)), comentarii aiurea nu postez niciodata nimanui, cu atit mai putin unui emigrant. Been there, done that. Deci... pliz, mate...

    RăspundețiȘtergere
  3. No worries, blogul e deschis si public. Prefer sa moderez comenturile ca sa evit niste neplaceri, in rest accesul e liber la toata lumea. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  4. Blogu e fain.
    La cei ce doresc info sa le trimiti linkul catre forumul de emigrare si catre pagina oficiala a guv australian. Daca cineva nu se descurca cu alea 2 linkuri atunci nu se va descurca nici in Australia. Bafta multa

    RăspundețiȘtergere
  5. D-le Adrian, din cunostintele tale crezi ca un dulgher de 43 de ani are vreo sansa sa ajunga in Australia ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte foarte foarte greu. Trebuie engleza la perfectie (8 pe linie la IELTS) si 10 ani de experienta in munca dovediti cu acte si s-ar putea. Dar toate astea facute pana impliniti varsta de 45 de ani, altfel pierdeti punctele de la varsta. Gasiti aici punctajul:

      http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/points-tested-migration-fact-sheet.pdf

      Succes!

      Ștergere