miercuri, 4 iulie 2012

Bilete de avion

In sfarsit, a venit ziua cea mare... ieri seara, ne-am strans in fata a doua laptopuri impreuna cu prietenii nostrii si, dupa ce cautasem in prealabil, am luat in sfarsit biletele de avion. Am folosit site-ul www.skyscanner.ro pentru a cauta bilete pe la mijlocul lui septembrie, cum ne gandisem noi dinainte. In principiu, din Bucuresti catre Perth sunt 3 rute... prima, cu Tarom sau Turkish Airlines pana la Istanbul, de acolo cu Emirates la Dubai si apoi din nou cu Emirates la Perth. A doua e din nou cu Tarom sau Turkish la Istanbul, de acolo cu Singapore Airlines la Singapore si apoi din nou cu Singapore Airlines la Perth. A treia e cu British Airways la Londra, de acolo tot cu British la Singapore si tot cu British la Perth. Mai e si o a patra varianta, cu Qatar Airways la Doha si de acolo la Perth, deci e un zbor cu o singura escala, dar e foarte scump, sare de 1000E, asa ca pentru noi a cazut direct.
Cea mai ieftina e prima varianta, si pe ea am mers si noi, pretul unui bilet a fost de 745 de euro. Site-ul skyscanner e de fapt un site de comparatie a preturilor de bilete de avion intre vreo 5-6 alte site-uri. Rezervarea finala a biletelor am facut-o pe airtickets24.com. Pentru noi, partea urata este ca zborul care avea escalele scurte s-a vandut rapid si au scumpit biletele, asa ca daca vrei sa stai cam o ora si jumatate intre zboruri trebuia sa scoti cam 900E din buzunar... scump domle, scump. Asa ca noi am luat cele mai ieftine care erau, cu o escala de 1 ora si jumatate in Istanbul si una de 9 ore in Dubai... zborul decoleaza la ora 16:35 din Romania cu Tarom-ul si face o ora si 5 minute pana la Istanbul. Apoi, pauza de la 17:40 pana la 19:25, apoi se decoleaza catre Dubai unde se ajunge la ora locala 00:40. Pauza lunga de data asta, zborul de Perth decoland la ora 10:05 catre Perth, unde ajunge la ora 00:55. Aeroportul din Dubai are un duty-free faimos, lu Simona ii cam face cu ochiul, dar totusi orele tarzii din noapte si mai ales ca o sa avem o noapte pe care o sa o pierdem pe scaunele din aeroport... o sa fim praf de oboseala. Gandindu-ma un pic in perspectiva, imi e cam frica de jet-lag, dar totusi, tinand cont ca o sa ajungem hai sa zic la 1 noaptea in aeroport, pana iesim se face 2, pana ajungem la hotel se face probabil un 2 jumate spre 3 si ne bagam direct la somn, sper sa nu fim totusi prea omorati de diferenta de fus orar.
Astea fiind zise am dat vestea la parinti... i-a apucat tremuriciul. Adevarul e ca pe masura ce se apropie plecarea devine din ce in ce mai clara si despartirea de prieteni si parinti si e un sentiment care incepe sa te loveasca inca inainte de a pune piciorul pe scara avionului... mergem inainte cu credinta ca totusi in Perth viata va avea o alta calitate si ca despartirea de parinti nu va fi chiar asa de lunga, speram sa ii aducem dupa noi in vizita cat de repede ne vom putea permite.
Cam atat despre partea asta a emigrarii... se apropie marele moment!