vineri, 22 iunie 2012

Pasul 4 - Medicalele si PCC

Dupa cum ziceam, ne-a dat mail CO-ul si ne-a zis ca a verificat toate actele pe care le urcasem pe site si mai vrea de la sufletul nostru examenul medical si PCC - Police Clearance Certificates - Caziere pe limba noastra.
Din pacate, chiar in perioada asta Simona s-a imbolnavit, fapt ce ne-a facut sa amanam medicalele vreo saptamana, pana si-a revenit. Programarea la IOM la medicale oricum se facea cam peste o saptamana, asa ca am sunat pe 31 mai si ne-am programat pentru 7 iunie.
Intre timp, am tras o fuga si la noi acasa la Valcea pentru a face rost de caziere - se elibereaza pe loc, trebuie platita o taxa de 10 RON si luat un timbru fiscal de 2 RON. Din nefericire, nu sunt bilingve, asa ca trebuie facuta o traducere legalizata - costa si asta cam un milion pentru ambele caziere. Desi au iesit pe loc, traducerea a durat 2-3 zile, dar nu a fost o problema ca oricum amanasem medicalele cu o saptamana.
De tinut minte este ca atunci cand te contacteaza, CO-ul iti da termen de 28 de zile ca sa faci ce iti cere sau macar sa ii trimiti o dovada cum ca esti in procesul de a face.
Buuun... sa trecem la medicale. Programarea am avut-o joi pe 7 iunie la 11 dimineata, la IOM in Bucuresti, pe strada Viitorului la numarul 11. Am fost punctuali si ne-a preluat rapid o secretara de pe acolo care a deschis sistemul de eHealth australian si a inceput sa ne bage detaliile personale acolo. De spus aici ar mai fi ca atunci cand faci programare, ei cauta in sistem sa vada daca apar ambii aplicanti de pe viza. Simona nu aparea, asa ca am trimis un mail catre Health Strategies (adresa de mail este health.strategies@immi.gov.au) in care le-am explicat situatia si i-am rugat sa verifice si ei in sistem cum sta treaba. Mi-au raspuns dupa doua zile si totul a fost OK.
Deci ziceam ca ne-a preluat o tipa care ne-a bagat datele in sistem, ne-a luat banii (109$ australieni la cursul BNR pentru fiecare) si ne-a facut cate o poza tip pasaport. Apoi ne-a trimis la o doctorita care ne-a cantarit si ne-a luat probe de sange si urina. Apoi la o a doua doctorita unde ne-am dezbracat la chiloti si ne-a pipait un pic si ascultat pe la plamani - a durat in total vreo 5 minute. Dupa toata tevatura asta, ne-au trimis la Medlife in Cotroceni unde am facut o radiografie la plamani - aici am asteptat un pic ca era coada si apoi dupa ce o faci iar astepti vreo 20 de minute sa o developeze sa vada ca a iesit cum trebuie. Si cam asta a fost. Medicalele au fost urcate de ei pe site luni 11 iunie, pe 12 iunie CO-ul lea trimis mai departe catre doctorii australieni - medicalele au devenit deci reffered si pe 14 iunie au aparut finalised.
Pe 13 iunie insa... surpriza... pe la ora 10 jumate asa, tocmai ma asezasem mai confortabil in scaunul de la munca si bagam mare acolo la o cladire, cand pe usa intra trei persoane, doua femei si un barbat. Una din femei zice ca-s de la Ambasada Australiei din Belgrad si ca vor sa vorbeasca cu sefu... Mi-a picat fata pe loc. M-am ridicat insa rapid, am invitat oamenii sa ia loc la o masa chiar langa sefu, m-am asezat langa ei si am inceput interviul... venisera sa verifice daca chiar fac proiectare in constructii si nu bat campii. Cum seful era la un metru distanta, desi nu participa activ la discutie, ma lasa pe mine sa vorbesc, si-au dat seama ca nu bat campii ca doar na, era omu de fata. De vorbit am vorbit in engleza, barbatul si una dintre femei nu vorbeau romana iar cealalta femeie era doar traducatoare. M-au intrebat mai intai cateva lucruri generale, de cand lucrez aici, ce post am... lucruri d-astea, pe care le aveau oricum scrise in aplicatia mea ca o aveau printata pe toata, dar voiau doar sa le verifice. M-au luat cu fisa postului, daca chiar fac tot ce am scris in ea si le-am explicat ca da, nu am batut campii. Apoi m-au rugat sa le arat un proiect la care lucrez... le-am aratat niste planse cu numele meu in cartus si au parut multumiti. Au intrebat si daca pot vorbi cu seful direct, le-am zis sigur ca da, da nu au vrut sa vorbeasca neaparat cu el, ci doar sa stie daca au acces. Dupa vreo 10 minute, s-au ridicat, au zis ca-s multumiti ca totul e OK si s-au carat... supriza totala, nu au dat nici macar un telefon inainte, nimic. Noroc ca eram pe la munca si nu plecat pe vreun santier.
Pe 14 iunie, odata cu finalizarea medicalelor am pus si cazierele apoi am dat un mail catre CO spunandu-i ca am pus tot ce a vrut el si m-am pus pe asteptat...

2 comentarii:

  1. Control nu se face la ei, daca e nevoie te trimit ei la un oftalmolog si iti dau o foaie pe care sa o completeze doctorul in engleza. Oftalmologul ti-l alegi tu.

    RăspundețiȘtergere